Nielsen wzbogaci swoją bazę o dane dotyczące out of home viewing
Panel telemetryczny Nielsena, obejmujący obecnie w Polsce 3050 gospodarstw domowych, zostanie wzbogacony o dodatkowe dane dotyczące oglądalności telewizji poza domem. W odpowiedzi na rosnącą mobilność społeczeństwa firma Nielsen postanowiła mierzyć oglądalność stacji na odbiornikach umiejscowionych w barach, restauracjach, na siłowniach, lotniskach czy w biurach. Dostawcą danych na temat out of home viewing jest Mediapanel Gemiusa, który liczy 2100 osób.
Fuzja danych ze zbiorów Nielsena i Gemiusa
Dane o oglądalności w gospodarstwie domowym i poza domem będą zagregowane przez zespół Data Science Nielsen Media International na zlecenie Polsat Media. Podstawą do ich połączenia były zmienne demograficzne i zachowania telewizyjne respondentów zarówno z panelu Gemiusa, jak i Nielsena. Nowe dane pochodzące z oglądalności out of home będą dostępne od 1 września 2021 roku w narzędziach Arianna oraz AdvantEdge (TechEdge). Dodanie nowego zbioru danych ma umożliwić dokładniejszą analizę zachowań odbiorców telewizji, co z kolei pozwoli na lepsze planowanie kampanii w tym medium.