Niespodziewany demontaż wszystkich nośników OOH w metrze

Zdjęcie: Freepik.com

Metro Warszawskie zawiesiło współpracę ze Ströer Media

Od 2016 r. za reklamy na terenie metra odpowiada Ströer Media na wyłączność (wcześniej obsługą zajmował się AMS).

W II połowie ubiegłego roku Ströer zamontował na kilku stacjach nowe, energooszczędne nośniki premium – zarówno na samym peronie, jak i w podziemiach po wyjściu z peronu. Nośniki były faktycznie bardzo jakościowe, tworząc sekwencję po 3 ekrany digitalowe obok siebie (sprzedawane właśnie jako 3 nośniki obok siebie, które tworzyły pewien układ). Wyglądało na to, że OOH w metrze rozwija się w kierunku bardziej premium i eko (ekrany DOOH gasły w momencie, gdy pociąg wjeżdżał na tory).

Proces modernizacji reklam w metrze miał potrwać do połowy 2023 roku. Tymczasem wszystkie nośniki ze stacji metra zostały zdemontowane, również w wagonach nie są wyświetlane reklamy. Demontaż nośników reklamy w Metrze to konsekwencja zawieszenia realizacji umowy ze Ströer Media przez zarząd Metra Warszawskiego.

Zdjęcie: Własne

Obecnie w metrze nie ma żadnych reklam, wszystkie nośniki zostały zdemontowane. Wygląda na to, że w najbliższym czasie nie będzie tam żadnych nośników reklamowych do czasu wyjaśnienia się sprawy. 

Sprawa jest o tyle ciekawa, że w teorii Ströer ma nadal wyłączność na reklamy w Metrze Warszawskim – umowa z metrem nadal trwa, jest jedynie zawieszona. Niemniej równocześnie ogłoszono przetarg, w wyniku którego jest możliwość, że zostanie wyłoniony nowy dostawca, który to zyska możliwość działań na wyłączność, być może z nowymi formatami, z inną jakością i cenami.

Źródło: Opracowanie własne