31 lipca Allegro wprowadziło w serwisie zmiany obejmujące m.in zwiększenie prowizji dla sprzedających w poszczególnych kategoriach, zmiany dotyczące usługi Allegro Ads oraz nowe metody płatności dla kupujących. Większość udogodnień dotyczy klientów, marki zaś z początkiem sierpnia będą musiały zapłacić marketplace’owi za jego usługi więcej.
Allegro pay – nowa metoda płatności dla kupujących
Allegro wprowadziło również zmiany w regulaminach, dzięki którym kupujący będą mieli do wyboru więcej rozwiązań płatności za zakupy. 31 lipca wybranej grupie kupujących została udostępniona nowa metoda: Allegro Pay. Uzupełni ona dostępne już w serwisie atrakcyjne rozwiązanie, takie jak usługa Allegro Zapłać Później. Allegro wprowadziło ją w odpowiedzi na coraz to bardziej atrakcyjne płatności dostępne na konkurencyjnych i bardziej nowoczesnych platformach. Allegro zdaje sobie sprawę, że w erze rozwiniętego e-handlu czas na zmiany, przede wszystkim uproszczenie ścieżki zakupu.
Jak działa Allegro Pay? W ramach usługi klient ma do wykorzystania środki, którymi może płacić za zakupy w dowolnym momencie, wybierając wygodną dla siebie opcję spłaty – może zapłacić w ciągu 30 dni lub w nawet w 20 miesięcznych ratach. Dodatkowo, subskrybenci Allegro SMART! będą mogli wybrać opcję 3 miesięcznych spłat, w których oprocentowanie wyniesie 0%.
Na początek dostęp do Allegro Pay otrzyma wybrana grupa klientów.
Zmiany prowizji od sprzedaży na Allegro
Zmiany prowizji od sprzedaży dotyczą działów: Dziecko, Elektronika, Dom i ogród, Firma i usługi, Kolekcje i sztuka, Sport i turystyka, Kultura i rozrywka oraz Uroda. Dotyczą one zarówno firm jak i osób prywatnych.
W kategorii Dziecko zmiany obejmują: podwyżkę ze 100 zł do 200 zł w podkategorii Meble oraz wzrost prowizji o 1% na produkty w podkategoriach: Lampy, Wózki, Zabawki, Akcesoria dla mamy i dziecka, Karmienie dziecka, Obuwie sportowe oraz Okazje i przyjęcia. W podkategorii Foteliki samochodowe prowizja wynosi już 10% czyli o 2% więcej niż przed zmianą. W kategorii Elektronika wzrost prowizji dla Allegro wynosi od sierpnia od 2% nawet do 7%. Najwięcej wzrosła ona w podkategorii Wentylatory i cyrkulatory zwiększymy prowizję, bo z 5% na 12%. Prowizje dla sprzedających wzrosły także o 1% w kategorii Uroda, o 2% na gadżety w kategorii Kultura i Rozrywka, średnio 2% w kategorii Sport oraz od kilku procent do 100 zł w kategorii Dom i Ogród.
Sprzedający w kategorii obuwie czy motoryzacja o podwyżkach usłyszeli na początku tego roku. Już wtedy zadawane były powszechnie pytania, czy system aukcyjny ma/będzie miał jeszcze sens?
Źródło: https://bit.ly/2XLhzJ3