Jak zmieniło się podejście do wakacji w czasach pandemii (case study Airbnb)?

Lockdown sprawił, że miliony osób na całym świecie zapragnęło jednego (oczywiście prócz zdrowia i obudzenia się ze snu pod tytułem pandemia) – obrać inny kierunek niż łazienka, kuchnia czy pokój we własnym domu.  Brian Chesky (współzałożyciel oraz CEO Airbnb) podzielił się ostatnio z szerszą publicznością raportem na temat trendów wakacyjnych 2020.

Trendy wakacyjne 2020 wg Airbnb

Bliższe destynacje. Zdecydowana większość wyjazdów realizowanych obecnie przez Airbnb to dystans max 200 mil (ca. 380 km). Stawiamy na podróże własnymi samochodami, a spada zainteresowanie trasami międzynarodowymi (samoloty)

Rezygnujemy z all inclusive. Na popularności zyskują noclegi zapewniające odpowiedni „social distancing”, nawet jeżeli oznacza to mieszkanie w domku i konieczność samodzielnego przygotowania posiłków.

Wyjazdy trwają znacznie dłużej (możliwość pracy zdalnej). Pracę zdalną można wykonywać wszędzie tam, gdzie jest dostęp do Internetu. Dotychczasowy reżim (wyjazd w piątek, powrót w niedzielę) przestaje mieć rację bytu. W efekcie wiele osób decyduje się na wyjazdy dłuższe niż kiedykolwiek wcześniej i łączy zawodowe obowiązki z wypoczynkiem.

Parki narodowe przeżywają drugą “młodość”. Na nowo odkrywamy przyrodę i przedkładamy lasy, góry czy morze nad zwiedzanie metropolii.

Żródło: https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-06-07/airbnb-joins-vacation-rental-sites-seeing-surge-in-summer-demand