A w nim:
- Group One zdobywa aż 12 nominacji na 68 możliwych!
- Wspólny zasięg dla wszystkich treści wideo w Internecie i TV
- Visual search przyszłością e-commerce?
- Google Ads: Super rozszerzone reklamy i reklamy responsywne w wyszukiwarce
- Do grona naszych Klientów dołącza AZA Group!
- Nowe możliwości zakupów w Instagramie
- YouTube – rozszerzenia w reklamach TrueView oraz nowe metryki pomiaru
- Bezpieczeństwo danych na Facebooku
Group One zdobywa aż 12 nominacji na 68 możliwych!
Group One otrzymała w sumie aż 12 nominacji do Effie Awards 2018, najważniejszego konkursu branżowego, który nagradza najbardziej efektywną komunikację marek.
Oto lista otrzymanych nominacji:
- Nominacje w kategorii branded content za kampanię Maybelline dla:
LABCON | SALESTUBE | VALUE MEDIA
- Nominacje w kategorii smart budget za kampanię AXA dla:
VALUE MEDIA
- Nominacje w kategorii uroda i pielęgnacja za kampanię Maybelline Make up in the city dla:
LABCON | SALESTUBE | VALUE MEDIA
- Nominacje w kategorii uroda i pielęgnacja za kampanię Maybelline Collosalne okazje dla:
VALUE MEDIA
- Nominacje w kategorii finanse x2 za kampanię ING dla:
GONG
- Nominacje w kategorii Long Term Marketing Excellence za kampanie Millennium dla:
CHANGE SERVICEPLAN
- Nominacje w kategorii dobra konsumenckie za kampanię HUAWEI dla:
GONG
Źródło: https://business.facebook.com/
Wspólny zasięg dla wszystkich treści wideo w Internecie i TV
Dział analityczny ID ze spółki Sales Tube należący do największej niezależnej grupy komunikacyjnej Group One, stworzył narzędzie One Video, służące do wyliczenia wspólnego zasięgu dla wszystkich treści wideo zarówno w TV jak i Internecie.
Główną zaletą tego narzędzia jest wyliczenie wspólnego zasięgu w obu mediach. Do tej pory zasięgi były przedstawiane oddzielnie dla wideo w TV i wideo w Internecie. Przez to nie było wiadomo jaki jest rzeczywisty zasięg całej kampanii oraz ile osób zobaczyło wideo w Internecie i TV.
Narzędzie to umożliwia holistyczne spojrzenie na kampanię Internetową oraz TV, wyznaczanie optymalnych parametrów kampanii w grupie celowej oraz optymalny podział budżetu na media. Ponadto One Video umożliwia zmniejszenie kosztu budowania zasięgu oraz minimalizuje ryzyko duplikacji wyświetleń reklamy w różnych mediach.
Źródło: Własne
Visual search przyszłością e-commerce?
Pod koniec września, Snapchat poinformował o prowadzeniu testów narzędzia wbudowanego w aplikacje, które służy do wykonania zdjęcia produktu (lub jego kodu kreskowego), a następnie, po rozpoznaniu, pozwala przenieść użytkownika do sklepu Amazon, gdzie taki produkt można nabyć online.
Snapchat to kolejny podmiot, obok Google (AI-driven Lens), który w ostatnim czasie stawia na rozwój visual search. Swoje narzędzia „point, shoot and shop” testują również Pinterest, eBay i Bing.
O tym, że praca nad rozwojem tych narzędzia to słuszna decyzja, świadczą wyniki badań eMarketera Visual Search 2018: New Tools from Pinterest, eBay, Google and Amazon Increase Accuracy, Utility, które pokazują, że aż 62 % millenialsów (21-34) i pokolenia Z (18-20) postrzega visual search jako pomocny i zaufany sposób robienia zakupów online. Nie da się też ukryć, że w erze wzrostu konsumpcji mediów na urządzeniach mobilnych, (sprawny) visual search może okazać się istotnym kanałem napędzającym sprzedaż dla e-commerców.
Źródło: https://www.marketingtechnews.net
Google Ads: Super rozszerzone reklamy i reklamy responsywne w wyszukiwarce
We wrześniu Google uruchomił na większość kont Google Ads możliwość tworzenia jeszcze bardziej rozszerzonych reklam tekstowych. Teraz reklama może mieć 3 nagłówki po 30 znaków i dwa opisy po 90 znaków. Jeśli dodamy do tego wyświetlany URL z dwiema ścieżkami po 15 znaków, to w jednej reklamie mamy do dyspozycji 285 znaków.
W ramach testów prowadzonych przez Google, na niektórych kontach pojawiła się też beta wersja reklam responsywnych. Jest to przeniesienie idei reklam responsywnych z display do wyszukiwarki. W przypadku reklam display, Google prosi o wgranie komponentów reklamy (opisy, nagłówki, grafiki), a system sam składa “w locie” formaty w oparciu o prognostyczne modele skuteczności i dostępności slotów. W wyszukiwarce natomiast można dodać do reklamy do 15 nagłówków i do 4 opisów z których, w różnych konfiguracjach, będzie składana i wyświetlana reklama. Ta beta może zastąpić dodawanie reklam i ratowanie ich oraz funkcjonalność nazwaną ad variations, a jej celem jest zwiększenie klikalności i konwersyjności reklam.
Źródło: https://searchengineland.com
Do grona naszych Klientów dołącza AZA Group!
Odpowiadamy za budowanie marek Born2be.pl, Renee oraz Multu. W skalowaniu biznesu poprzez ecommerce pomaga nam SalesTube.
Dlaczego my?
Na to pytanie najlepiej odpowie sam Klient:)
„Biorąc pod uwagę dużą dynamikę rozwoju AZAGroup, zależało nam na współpracy z profesjonalną agencją, o wysokich kompetencjach technologicznych. Nie bez znaczenia było również praktyczne doświadczenie w kampaniach typu performance. Oferta Value Media wyróżniały zrozumienie naszych celów biznesowych, jak również kompleksowe podejście do ich realizacji, które wynikało z praktycznej wiedzy i bogatego doświadczenia przy tego typu działaniach”– mówi Aleksandra Lenarczyk, Ecommerce Director, Aza Group.
Źródło: https://valuemedia.pl/
Shopping w Instagram Stories
Instagram od jakiegoś czasu, jest jednym z najlepszych miejsc do łączenia się ze znajomymi i zainteresowaniami w jednym miejscu. Co za tym idzie, jest to idealne miesjce do zakupów, które ludzie tak bardzo kochają.
Zatem wprowadzone zostały dwie aktualizacje, które ułatwiają zakupy na tym kanale:
- Rozszerzanie zakupów w fabułach
Teraz, gdy oglądasz za kulisami historie swoich ulubionych marek i widzisz coś, co lubisz, możesz szybko wybrać produkt, by dowiedzieć się o nim więcej.
- Zakupy w Eksploratorze
Dzięki temu wszyscy użytkownicy zainteresowani zakupami mogą znaleźć dopasowane do nich produkty w jednym miejscu.
Reklamodawcy mają możliwość tagowania swoich produktów w Instagram Stories. Wcześniej ta opcja była dostępna tylko dla postów pokazywanych w feedzie instagramowym. Na razie może być tylko jeden produkt na jedno instastory. Podobnie jak w przypadku postów z podpiętymi produktami, otagowanych stories nie można promować. Kanał zakupów w Eksploratorze zaczął się rozwijać i będzie rozszerzany globalnie w najbliższym czasie.
Źródło: https://instagram-press.com
YouTube – rozszerzenia w reklamach TrueView oraz nowe metryki pomiaru
YouTube ogłosił, że w najbliższym czasie udostępni rozszerzenia formatu TrueView na wzór funkcjonujących w reklamach Search.
Oprócz video użytkownik będzie mógł zobaczyć m.in. lokalizacje sklepów reklamodawcy, godziny otwarcia czy dane kontaktowe.
Docelowo YouTube chce dać użytkownikom więcej możliwości interakcji z reklamą, tak by oprócz dotychczasowej funkcji głównie wizerunkowej wykorzystywać TrueView również w celu generowaniu konwersji – pobrania aplikacji czy dokonania zakupu produktu klienta bez konieczności opuszczania platformy.
Wizerunek YouTube jako platformy, która chce oferować reklamodawcom rozwiązania odpowiednie zarówno dla kampanii brandingowych jak i performance, wpisuje się w nowe narzędzie, które w najbliższym czasie zostanie wprowadzone w Google Ads i Display & Video 360.
Badanie Brand Lift, które pozwala zmierzyć wpływ reklamy na wzrost m.in. rozpoznawalności marki wśród grupy docelowej, będzie aktywne przez całą emisję na YT (dotąd 7-14 dni), pojawią się również nowe metryki: lifted users – liczba użytkowników, na których wpłynęła promowana reklama oraz cost-per-lifted-user, która ułatwi optymalizację kampanii pod kątem efektywności kosztowej.
Źródło: https://www.blog.google/products
Bezpieczeństwo danych na Facebooku
Pod koniec września zespół Facebook’a odkrył problem bezpieczeństwa dotyczący prawie 50 milionów kont. Dochodzenie wciąż znajduje się na wczesnym etapie, ale wiadomo już, że atakujący wykorzystali lukę w kodzie Facebooka, która miała wpływ na funkcję „Wyświetl jako”, która pozwala ludziom zobaczyć, jak wygląda ich profil.
Pozwoliło to na kradzież tokenów dostępu do Facebooka, które mogłyby następnie wykorzystać do przejęcia kont osób. Tokeny dostępu to odpowiednik cyfrowych kluczy, które uniemożliwiają zalogowanie się na Facebooku, dzięki czemu nie muszą ponownie wprowadzać hasła za każdym razem, gdy korzystają z aplikacji.
Facebook wykonał następujące działania:
– usunięcie luki w zabezpieczeniach i poinformowanie organów ścigania
– reset tokenów dostępu do 50 milionów kont (tych narażonych na niebezpieczeństwo) oraz na wszelki wypadek do 40 milionów , na których w ubiegłym roku została użyta funkcja „Wyświetl jako…”
– wyłączenie funkcji „Wyświetl jako…”
Po tych działaniach Facebook rozpoczął analizę tego incydentu. Ustalają, czy konta zostały wykorzystane w nieprawidłowy sposób lub czy uzyskano niepowołany dostęp do danych. Nadal nie wiadomo, kto kryje się za tymi atakami, ani skąd zostały przeprowadzone. Facebook dokłada wszelkich starań, aby lepiej zrozumieć zaistniałą sytuację.
Źródło: https://newsroom.fb.com/news
Dziękujemy