Zawirowania w czerwcowych kampaniach TV
Pod koniec maja 2021 r. TVN Media ogłosiło klientom, że redukują zlecenia pakietowe zamówionych kampanii. Poinformowali także, że nie przyjmują już dodatkowych zamówień pakietowych i cennikowych na czerwiec.
Euro 2020, przewaga popytu nad podażą oraz podwyżka cen w Polsacie
Zdaniem specjalistów z domów mediowyc, na taki obrót spraw wpłynęło kilka czynników. Po pierwsze, wielu klientów po wstrzymaniu budżetów TV w trakcie pandemii wróciło do tego kanału komunikacji, niektórzy ze wzmożoną siłą z racji rozpoczynających się w czerwcu Mistrzostw Euro 2020. Z drugiej strony, jest to także efekt sporo niższej podaży zasobów z powodu odmrożenia restrykcji pandemicznych – w efekcie praktycznie wszystkie pozycje z dużych stacji sprzedały się cennikowo, a pakiety zostały mocno zredukowane. Dodatkowo Polsat widząc przez cały czas rosnące zainteresowanie czasami antenowymi znacząco (o blisko 50%) podniósł cenniki, co spowodowało dodatkowy odpływ budżetów do stacji TVN i TVP.
Rekomendacje na kolejne miesiące
Eksperci twierdzą, że sytuacja z czerwca może powtórzyć się także w nadchodzących, wakacyjnych miesiącach, w których niskie ceny CPP dodatkowo zachęcają do zakupu kampanii TV. Najlepszym wyjściem w takiej sytuacji jest w tych miesiącach postawić na rozwiązania multimediowe i podział budżetu nie tylko na kampanie TV, ale dodatkowe wsparcie w mediach wspierających – w Digitalu, w Radio czy w OOH. Warto zaznaczyć, że w trakcie trwania Igrzysk Olimpijskich TVN wyemituje ponad 3500 godzin transmisji w online, TVP ma także szeroką ofertę Online’ową dla klientów w trakcie trwania Euro 2020, na którego mają wyłączność.