RAPORT: „Kup teraz, zapłać później” rosnącym trendem wśród konsumentów

 

BNPL – (buy now, pay later) zyskuje coraz większą popularność wśród użytkowników. W Wielkiej Brytanii obserwuje się wzrost konwersji reklam, które komunikują taki sposób zakupów.

Na czym polega BNPL

Według ankiety Thisismoney.co.uk 1 na 5 respondentów deklaruje, że gdyby nie BNPL, nie zdecydowałby się na zrobienie zakupów. Koncept ,,kup teraz, zapłać później” to odpowiedź na prosty mechanizm psychologiczny, który skupia się na natychmiastowej gratyfikacji posiadania danego produktu, bez zaciągania kredytów w banku. Większość dostawców koncentruje się na mniejszych kwotach niż firmy obsługujące karty kredytowe, a zwykłe zakupy obejmują sprzedaż detaliczną odzieży lub elektronikę.

Klarna pierwszym dostawcą BNPL w Wielkiej Brytanii

Klarna to jeden z największych dostawców tej usługi. Firma ma szeroką bazę konsumentów – średni wiek  użytkowników w Wielkiej Brytanii to 33 lata. W rzeczywistości grupa demograficzna Pokolenia X stanowi największy sektor pod względem wzrostu i wartości transakcji BNPL

BNPL to doskonała forma zachęcenia konsumenta do zakupu pod wpływem chwili. Świadomość, że w tym momencie na liście priorytetów finansowych mamy inne rzeczy, odracza zakup produktów-zachcianek. Dzięki ,,kup teraz, zapłać później” użytkownik natychmiast dostaje produkt, którego pożąda, 

W Polsce rozwiązanie tego typu jest dostępne od 2016 roku. Oferuje je PayPo, które obecnie wśród firm partnerskich ma m.in. Sephorę, Apart, Reserved czy Media Markt. 

Źródło:  https://www.marketingweek.com/buy-now-pay-later-brands-payments-credit/