2023 rok na TikToku – co powinni robić twórcy i marki, aby osiągnąć sukces na platformie?

Foto: freepik.com

Rok 2023 według prognoz TikToka ma upłynąć pod hasłem ,,nowej ery pewności siebie”. I choć już wcześniej użytkownicy często podejmowali działania (zakup, przetestowanie przepisu, spróbowanie czegoś nowego) pod wpływem tego, co zobaczyli na karcie ,,Dla Ciebie”, teraz ma to wejść na kolejny poziom – wpływ TikToka ma się pogłębić. 

Trend 1: Aktywna rozrywka

Na TikToku rozrywka jest kluczowa – to właśnie treści, które bawią użytkownika, stają się najpopularniejsze oraz zyskują zaufanie. Uwagę przyciąga się wysokiej jakości materiałami prezentowanymi na TikToku. Zaufanie wynika z tego, kto jest autorem treści – osoby, z którą widz może się utożsamić (np. podobne hobby) lub eksperta (z wieloletnim doświadczeniem w danej branży). Sztuką dla twórców jest pokazanie swojej osobowości, realności i cech, które mogą zainteresować innych w rozrywkowy, kreatywny sposób. Jeżeli to osiągną, będzie im o wiele łatwiej sprawić, aby widz dokonał danej czynności (np. zakupu) poza platformą.

Kluczowe wskazówki dla twórców i marek: 

  • Pokazuj, nie sprzedawaj – postaw na tutoriale i pokazywanie historii twórców, nie bój się zabarwienia humorystycznego i kreatywnych efektów w wideo, dzięki temu pokażesz produkt/usługę w użyciu i odpowiesz lub nawet wykreujesz potrzebę. 
  • Kwestionuj, obalaj mity – ludzie uwielbiają odkrywanie prawdy – to buduje zaufanie między twórcami, a ich widzami. 
  • Dbaj oraz pielęgnuj relacje z fanami i ambasadorami – jeśli Twoja marka posiada już fanów, którzy tworzą treści na platformie, masz ogromne szczęście. Zwróć na nich uwagę, doceń, pielęgnuj relacje – ich organiczne filmy w łatwy sposób można zamienić we wpływowe reklamy. 

Trend 2: Tworzenie przestrzeni na radość

Foto: freepik.com

Ludzie wciąż szukają sposobów na dbanie o siebie, swój umysł i balans. Coraz większy nacisk kładą na selfcare, częściej odchodzą od tradycyjnych kamieni milowych życia, takich jak małżeństwo, czy posiadanie dzieci, a skupiają się na tym, co daje im prawdziwe szczęście, tworząc więcej przestrzeni na zabawę. Radość jest coraz ważniejszym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji zakupowych przez ludzi na całym świecie, więc powinna być kluczowym elementem strategii marketingowych w 2023 roku. Sukces odniosą treści, które pomagają ludziom czerpać radość dla siebie, czy dostarczają ją poprzez humor i relaks. 

Kluczowe wskazówki dla twórców i marek: 

  • Używaj memów – wykorzystuj popularne dźwięki, które są jednym z najważniejszych elementów kreatywnych na platformie, dzięki czemu wpiszesz się w trendy. 
  • Pokazuj swoje sposoby na dobre samopoczucie – użytkownicy uwielbiają życiowe wskazówki i chętnie się nimi dzielą, mogą one dotyczyć wielu branż, dzięki czemu każdy znajdzie coś dla siebie. 
  • Małe luksusy – użytkownicy TikToka nagradzają się, niezależnie od posiadanego budżetu. Używając hashtagów takich jak #unwindwithme pokazują, jak łagodzą stres i rozpieszczają siebie, przy pomocy kąpieli, aromatycznej świecy, czy ulubionego drinka. 

Trend 3: Budowanie ideałów w społeczności

Foto: freepik.com

Na TikToku miejsce znajduje wiele społeczności. Nie jest to tylko platforma do przeglądania dzieł innych twórców, ale również aktywnie można tworzyć te nisze, nawiązywać kontakt z innymi, inspirować się i czerpać pomysły w ramach swoich zainteresowań. TikTok chce być miejscem, gdzie ludzie mogą znaleźć nowe pomysły na odkrywanie swoich pasji i siebie, poszerzanie horyzontów, a co za tym idzie, miejscem, gdzie mogą odnaleźć nowe znajomości i wzory do naśladowania. Aby dotrzeć do odpowiednich odbiorców, warto zastanowić się na jakich niszach nam zależy, przeanalizować je i zrozumieć, dzięki czemu będziemy w stanie wykreować mocny głos, który liczy się w dyskusji. 

Kluczowe wskazówki dla twórców i marek: 

  • Zadawaj pytania społeczności – ludzie chętnie odpowiadają na zadane na TikToku pytania, włączają się do dyskusji. Dzięki temu interesujące, niosące wiedzę i odpowiedzi filmy mają szansę stać się popularne oraz inspirować ludzi do nowych zachowań. 
  • Oferuj rozwój – próbuj odnajdywać i promować niestandardowe rozwiązania, dzięki czemu pokażesz użytkownikom swoją kreatywność i nieskończone możliwości osiągania sukcesu w Twoim stylu. 
  • Zachowuj się jak przyjaciółka – pozwól swojej społeczności poczuć się blisko (np. pokazując swoje rutyny, ulubione zajęcia), dzięki czemu zdobędziesz ich zaufanie i zmotywujesz do podążania za swoim przykładem (również w kwestii zakupu). 

Podsumowanie

Rok 2023 na TikToku zapowiada się jako jeszcze bardziej autentyczny, nastawiony na odnajdywanie siebie i podobnych osób, czas. Twórcy i marki, planując swoje działania na ten rok, nie mogą zapomnieć o elementach humorystycznych w filmikach oraz o praktyczności treści. Dzięki jeszcze lepszej analizie i skupieniu się na odnalezieniu swojej niszy, będą w stanie jeszcze celniej trafić do swoich grup odbiorców. Raport trendów TikToka What’s Next 2023 to materiał, który zbiera w pigułkę najważniejsze zasady i działania, które TikTok promuje i za które nagradza przychylnością swojego algorytmu. Dodając do tego regularność i wytrwałość istnieje duża szansa na osiągnięcie sukcesu na tej platformie.

Źródło: https://ads.tiktok.com/business/creativecenter/trend_article/online/whats-next-2023/pc/en?rid=y8gc8thgxt9