Badanie Advertiser Perceptions, przeprowadzone w grudniu 2022 roku na grupie ponad 300 wydawców oraz agencji mediowych, wykazało ograniczony optymizm co do nadchodzącego roku.
Jedynie 30% badanych spodziewa się budżetów większych niż w 2022 r. Spośród osób, z którymi badacz rozmawiał w grudniu, 37% uważa, że sytuacja poprawi się w pierwszym kwartale. Respondenci po stronie klienta mieli bardziej optymistyczne nastawienie niż ci z agencji, przy czym tylko 10% z tej drugiej kategorii optymistycznie patrzyło na pierwszy kwartał.
Ponad połowa ankietowanych stwierdziła, że inflacja ma jakiś wpływ na ich działalność, a 45% powiedziało to samo zarówno o rosnących stopach procentowych, jak i wyzwaniach związanych z łańcuchem dostaw. W trudnych warunkach 38% będzie bardziej koncentrować się na budowaniu lojalności obecnych klientów, niż na pozyskiwaniu nowych.
Według Advertiser Perceptions 30% specjalistów od reklamy odnotowało w zeszłym roku cięcia w swoich budżetach, choć w wielu przypadkach wycofania były umiarkowane. Jeden na czterech reklamodawców twierdził, że w 2022 r. zwiększył udział w rynku w swojej kategorii, a większość tych, którzy stracili udział to ci, którzy doświadczyli cięć budżetowych.
Źródło: https://www.marketingdive.com/news/marketing-budgets-optimism-inflation-economy/642512/