Sztuczna Inteligencja pewnie wkracza w świat branży Automotive  

Przykładem wykorzystania AI w branży motoryzacyjnej są między innymi innowacje wprowadzone przez BMW Group, które jest klientem SalesTube, TechNest i MediaPlus. 

Na początku roku 2023 r., na Consumer Electronics Show w Las Vegas, BMW zaprezentowało najnowszy koncept elektrycznego samochodu o nazwie ,,Vision Dee”. Co go wyróżnia? Technologia E-Ink, znana z czytników ebooków, zastosowana na karoserii pozwala na zmianę koloru auta w dowolnym momencie. Producent informuje, że chce w ten sposób zmniejszać granicę między właścicielem, a pojazdem i pozwolić na nawiązanie z nim głębszej więzi. Można także tworzyć własne wzory kontrolowane digitalowo. Sam akronim Dee oznacza Digital Emotional Experience. Staje się cyfrowym kompanem kierowcy, który wchodzi z nim w interakcję i sprawia, że świat wirtualny i rzeczywisty bez problemu się ze sobą przenikają oraz łączą.

Konkurencyjne marki również nie zostają w tyle, czego przykładem może być ostatnie działanie Mercedes-Benz, które stara się nadążyć za panującymi trendami.

Mercedes-Benz chcąc dotrzeć z nową kampanią do odbiorców, którzy większość swojego czasu spędzają w mediach społecznościowych, wykorzystał aktualnie panujący trend na wirtualne postacie. W akcji wzięła udział znana na całym świecie firma Superplastic, tworząc dedykowaną postać Mercedesa.
Cała kampania w opinii Bettin Fetzer, wiceprezes ds. komunikacji i marketingu Mercedes-Benz AG, swoją formą „stawia czoła oczekiwaniom i wchodzi w interakcje z pionierami kultury i nową publicznością”. Partnerstwo tych dwóch firm ma trwać przez cały rok 2023 i nie jest to jedyny krok Mercedesa w stronę innowacji oraz pogoni za trendami, Producent samochodów planuje wprowadzić własną globalną sieć ładowania pojazdów elektrycznych. Mercedes nieustannie zaskakuje swoich fanów i stara się nie wypaść z panujących na całym świecie trendów i innowacji.

Źródło 1: https://www.dezeen.com/2023/01/06/bmw-colour-changing-car-i-vision-dee-2023/

Źródło 2: https://www.marketingdive.com/news/mercedes-benz-CES-Web3-marketingSuperplastic/639832/