Spotify i Uber z dłuższymi reklamami

Źródło graficzne: Freepic.com

Dłuższe treści reklamowe osadzone w przyjaznym dla użytkownika otoczeniu zwiększają efektywność komunikatu.

Na konferencji Adweek’s NexTech Spotify przedstawiło najświeższe badania, z których wynika, że przeciętny użytkownik spędza na platformie minimum 2.5 h dziennie. To świetna okazja dla marketerów, aby w ciągu dnia opowiedzieć historię marki przy interesującym słuchacza contencie. Platforma doskonale wie czego i gdzie słuchamy.

Podcasty cieszą się dużą popularnością zarówno rano, gdy szykujemy się do pracy czy szkoły, jak i po godzinie 21:00, kiedy słuchamy ich do wyciszenia. Korzystając z tych wszystkich źródeł wiedzy, reklamodawcy mogą różnicować komunikaty dostosowane do aktualnej sytuacji użytkownika, oferując dłuższe spoty, które na innych platformach generowały niższe statystyki. 

Uber to druga marka, która planuje wykorzystać swoje know-how o użytkownikach zarówno o tych korzystających z zamawiania transportu, jak i jedzenia. Średnia podróż Uberem trwa 20 minut, w trakcie której reklamodawca ma przestrzeń na opowiedzenie historii swojej marki czy produktu w przyjemnej dla użytkownika atmosferze. Co więcej, marka wie, gdzie jedziesz i co zamawiasz, dzięki czemu może dostarczyć użytkownikowi dopasowany typ reklamy. Uber planuje także wprowadzenie ekranów w samochodach, które dostarczą spersonalizowane treści dla mobilnych podróżników korzystających z aplikacji.

W komunikacji ważna jest atmosfera i otoczenie, w jakiej znajduje się użytkownik. Dobre osadzenie reklamy w odpowiednim miejscu oraz czasie sprzyjają wzrostowi świadomości reklamowanej marki, dlatego warto wykorzystać przyjemną atmosferę, do komunikowania dłuższych treści reklamowych. 

Źródło:
https://www.adweek.com/media/uber-spotify-changing-consumer-behaviors/