Tradycyjne reklamy, a marketing w social mediach dla Super Bowl LVII

Zdjęcie: Freepik.com

Hashtag #SuperBowLLVII na TikTok-u wygenerował 225 milionów wyświetleń, ponad dwukrotnie więcej niż oglądalność meczu w telewizji.

Superbowl od lat stanowi pożądane miejsce do umieszczenia reklamy, nawet mimo ogromnej ceny za kilkusekundowe wyświetlenie. W tym roku jednak, największym sukcesem cieszyły się reklamy w social mediach. 

Według zeszłorocznych danych ponad 43 % publiczności skupiało swoją uwagę na ekranie telefonu, zamiast na samym meczu. Marketerzy wykorzystali ten fakt, tworząc ciekawy kontent z wielkimi gwiazdami w roli głównej w SM.

Sama reklama stadionu, na którym odbywała się rozgrywka, uzyskała 220 mln wyświetleń na Tiktok-u, gdzie najpopularniejszy twórca – Khaby Lame – stworzył film angażując konsumentów do skomentowania, ile razy podczas transmisji padnie nazwa Statefarm Stadium. Marka “Doritos” stworzyła dwie formy reklamy – tradycyjną oraz na TikTok-u. Okazało się, że większy sukces odniosła w social mediach. Influencerzy zaangażowani w kampanię, dostarczyli ponad 13 mld wyświetleń.

Oznacza to, że firma mogłaby przeprowadzić tę samą kampanię 12 razy, gdyby budżet był równy kosztowi zakupu standardowej 30-sekundowej reklamy telewizyjnej.

Źródło: https://www.marketingdive.com/news/social-media-tv-marketing-Super-Bowl/642842/