Ubiegłe miesiące zaowocowały znaczącym zwiększeniem popytu na zasoby reklamowe. TVN kolejny miesiąc z rzędu redukuje zlecenia pakietowe. Wielu reklamodawców zdecydowało się przenieść budżety do TVN po ogłoszeniu przez Polsat wzrostu cennika o połowę rok do roku. W sierpniu również Polsat ogłosił, że zaczyna redukcje z powodu nadwyżki popytu nad podażą.
Jak decyzje stacji wpłynie na obecne plany TV?
Reklamodawcy, którzy mają w planach pakiety gigantów muszą liczyć się z redukcją, która z dużą pewnością wpłynie na niedowiezienie zakładanych parametrów kampanii.
Rekomendowanym rozwiązaniem jest zwiększenie udziału zakupu cennikowego (droższy wariant), który gwarantuje realizację zaplanowanych parametrów.
Można założyć, że na jesieni sytuacja się nie zmieni, a nałożenie na to sytuacji pandemicznej (możliwa 4 fala, lockdowny) znacznie utrudni jakiekolwiek estymacje, które opierają się na powtarzalnych przewidywalnych sekwencjach wydarzeń.