TVP wprowadza do rozliczenia sprzedaży widownię rozszerzoną o oglądalność poza domem

Po wrześniowych zmianach rozliczania paczek przez Polsat, TVP postanowiła zmodyfikować swój sposób wyceniania świadczonych usług. Od 1. października biuro reklamy przy ul. Woronicza weźmie pod uwagę połączone dane obu panelistów. Z taką zmianą wstrzymuje się trzeci rynkowy gracz – TVN Media. 

Ruszyło domino

Z każdym kolejnym miesiącem zmienia się sytuacja na polskim rynku telewizyjnym. W lipcu ukazała się informacja o powiększeniu panelu badawczego przez Nielsena. Do tego, już miesiąc później, otrzymaliśmy komunikat o fuzji, jakiej firma dokonała z Gemiusem, aby mierzyć poziom oglądalności telewizji poza domem. Na reakcję ze strony dostawców nie musieliśmy długo czekać. Już we wrześniu Polsat Media postanowił przejść na nowy system rozliczenia swoich kampanii. W ślad za nimi ruszyło właśnie biuro TVP.

Dwóch na jednego

Po zmianie modelu rozliczania przez Telewizję Polską, na rynku pozostał już tylko jeden gracz, który korzysta ze starej metody. Jak możemy przeczytać w oficjalnym wyjaśnieniu grupy TVN Media: „Wrzesień to czas, w którym podejmiemy analizę mającą na celu pełne zrozumienie dostarczonych nam danych. Zależy nam, by móc jak najszybciej włączyć je do oferty, przy założeniu, że dane, które udostępniamy w rozliczeniach handlowych z klientami, posiadają akceptację rynku i są audytowane pod kątem metodologicznym”.  Warto również dodać, iż TVP traktuje obecne rozwiązanie jako tymczasowe z uwagi na ograniczenia badania, dlatego w dalszym ciągu nie mamy pewności co do tego, jak potoczy się zmiana na rynku telewizyjnym.

Źródło: https://www.press.pl/tresc/67355,biuro-reklamy-tvp-w-pazdzierniku-doliczy-widownie-poza-domem_-tvn—nie