Google Ads od marca 2023 roku wprowadził zmiany w ustawieniach kierowania na lokalizację we wszystkich typach kampanii.
Zmiany powodują, że ustawienie kierowania „Zainteresowanie” zostało zastąpione ustawieniem „Obecność lub zainteresowanie”, a wykluczenie „Obecność lub zainteresowanie” zostało zastąpione wykluczeniem „Obecność”.
Przed wprowadzeniem zmiany, zaawansowane opcje lokalizacji w kampaniach Google Ads oferowały 3 możliwości:
- Obecność lub zainteresowanie: osoby, które obecnie znajdują się w wybranych przez Ciebie lokalizacjach, regularnie w nich bywają lub są nimi zainteresowane (zalecane).
- Obecność: osoby, które obecnie znajdują się w wybranych przez Ciebie lokalizacjach lub regularnie w nich bywają.
- Zainteresowanie: osoby wyszukujące Twoje wybrane lokalizacje (ta opcja nie będzie już dostępna).
Natomiast w wykluczeniach przed zmianą mieliśmy 2 możliwości:
- Obecność: osoby znajdujące się w wykluczonych lokalizacjach (zalecane).
- Obecność lub zainteresowanie: osoby, które obecnie znajdują się w wykluczonych przez Ciebie lokalizacjach, regularnie w nich bywają lub są nimi zainteresowane (ta opcja nie będzie już dostępna).
Na co warto zwrócić uwagę?
Jeżeli korzystaliśmy z którejś z wymienionych opcji, po wejściu zmian w życie warto zwrócić uwagę na potencjalny wzrost kosztów kampanii.
Źródło 1: https://support.google.com/google-ads/answer/1722038?hl=en,