Nowy typ kampanii Performance Max

Nowość od Google ma na celu dostarczenie jeszcze większej liczby konwersji przy pomocy jednej kampanii, obejmującej większość dotychczasowych placementów tj. Youtube, GDN, Search, Discover, Gmail i Google Maps. 

Możliwości kampanii

Performance Max ma za zadanie zwiększyć liczbę konwersji oraz ich wartość poprzez wykorzystanie wszystkich możliwość dotarcia do klientów z wykorzystaniem automatycznego dostosowywania bidów. Duża skala danych pozwala na szybką analizę intencji użytkownika, przez co docieramy do nowych segmentów odbiorców, których być może nie bralibyśmy pod uwagę. Najwyższy poziom automatyzacji pozwala zbierać insighty, które tworzą wysokiej jakości reklamy dostosowane do odbiorcy. 

Google zapowiedziało także, że w przyszłym roku inteligentne kampanie produktowe oraz kampanie lokalne zostaną uaktualnione do Performance Max. 

Czy warto testować?

Zawsze rekomendujemy testowanie nowości, natomiast należy pamiętać, że w tym przypadku pozostawiamy bardzo duże pole manewru algorytmom Google. Przy testowaniu tego rozwiązania warto zwiększyć czujność przy analizie danych, szczególnie udziału poszczególnych rodzajów reklam (z naszego doświadczenia kampania zdominowana jest przez ruch na słowa brandowe). 

Źródło: https://blog.google/products/ads-commerce/performance-max/