Informacje na temat źródła artykułów
Każdy użytkownik Facebooka życzyłby sobie widzieć na platformie wiadomości aktualne i wiarygodne. Gigant już w 2018 roku podjął kroki ku temu, aby łatwiej można było zweryfikować udostępniane treści. Dzięki dodanemu buttonowi kontekstowemu każdy mógł się sprawdzić, skąd pochodzi artykuł. Jednak nie tylko źródło stanowi o wartości informacji. Dzisiejsze wdrożenia mają na celu jeszcze jeden bardzo istotny aspekt – relewantność do teraźniejszości.
Czy to, co chcesz udostępnić, na pewno ma dziś sens?
Aby ułatwić użytkownikom decyzję dotyczącą tego, czy i jakimi treściami chcą się dzielić, na platformie została wprowadzona nowa funkcjonalność. W momencie, gdy będziemy udostępniać materiał wydawcy starszy niż 90 dni, Facebook nas o tym poinformuje. Dostaniemy tym samym sygnał, że mimo wiarygodnego źródła, wiadomość dziś może już nie być aktualna.
Z badań przeprowadzonych przez Facebooka wynika, że terminowość artykułu to jeden z najważniejszych kontekstów pomagających ludziom zadecydować o tym, jakiemu źródłu ufać, co przeczytać i czym się podzielić. Głos zabrali także wydawcy internetowi, którzy potwierdzili obawy udostępniania starszych artykułów jako najświeższych wiadomości. Mogą one sprawić, że błędnie zinterpretujemy stan bieżących wydarzeń, a tego chce uniknąć Facebook, dbając o jakość oferowanych usług.
Źródło: https://about.fb.com/news/2020/06/more-context-for-news-articles-and-other-content/