Źródło graficzne: Freepik.com
Netflix podał, że najtańszy, wspierany reklamami pakiet zgromadził już 15 mln aktywnych użytkowników na całym świecie. To trzykrotnie większa liczba subskrybentów niż ta osiągnięta przez platformę w I kw 2023 roku.
Streamingowy gigant wprowadził swój plan wspierany reklamami równocześnie z ograniczeniem współdzielenia konta. Nadrzędnym celem wprowadzonych rozwiązań było zwiększenia przychodów w obliczu spowolnienia wzrostu liczby subskrybentów. Opcję z reklamami serwis wprowadził 3 listopada ub.r. w 12 krajach. Wśród których są: Stany Zjednoczone, Australia, Brazylia, Francja, Hiszpania, Kanada, Japonia, Korea Południowa, Meksyk, Niemcy, Włochy i Wielka Brytania.
Wprowadzone rozwiązania stały się wyjątkowo owocne. W raporcie za trzeci kwartał Netflix poinformował o dodaniu 8,8 miliona nowych subskrybentów, a także że spodziewa się podobnego wzrostu w czwartym kwartale.
Netflix stara się wzmocnić swoją ofertę reklamową także nowymi funkcjami zarówno dla użytkowników, jak i reklamodawców. Nowo mianowana Prezes Reklamy Amy Reinhard poinformowała w blogowym wpisie, że reklamodawcy mogą teraz wybierać między reklamami trwającymi 10, 20 i 60 sekund, oprócz standardowych 15- i 30-sekundowych spotów.
Z początkiem 2024 roku Netflix planuje udostępnić reklamodawcom w USA możliwość publikacji kodów QR w spocie. W 2024 roku na całym świecie ma się również pojawić sponsoring treści, obejmujący konkretne tytuły, fragmenty produkcji lub transmisje na żywo.
W Polsce wersja serwisu z reklamami wystartuje nie wcześniej niż w drugiej połowie 2024 roku.
Źródło:
https://about.netflix.com/en/news/one-year-into-netflix-ads
https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/netflix-pakiet-reklamy