Agencja martech i e-commerce SalesTube dwa lata temu stworzyła pierwsze na świecie opracowanie z zakresu Google Marketing Platform. Bezpłatny materiał doczekał się swojej drugiej edycji, której premiera odbyła się 15 listopada. Ebook GMP 2.0. to ponad 100 stron wiedzy o jednej z największych platform do zakupu mediów i analizy danych, uwzględniającej zmiany w produktach GMP, takie jak GA4, najnowsze case studies, a także artykuły i wypowiedzi ekspertów, specjalistów produktowych, certyfikowanych trenerów GMP oraz przedstawicieli Google.
“Po publikacji pierwszej wersji przewodnika wiele osób pytało mnie, dlaczego dzielimy się za darmo tak cennym know-how, w którego zdobycie zainwestowaliśmy masę czasu i pieniędzy. Wierzymy, że rozwój organizacji w kierunku cyfrowej dojrzałości jest wspólną odpowiedzialnością wszystkich uczestników rynku komunikacji marketingowej. To niewielka cegiełka, którą możemy włożyć w budowanie nowoczesnej gospodarki” – mówi Joanna Czekaj, managing director agencji SalesTube, jednego z największych Sales Partnerów GMP na świecie.
Digital maturity to jeden z nowych tematów, który uzupełnia kompleksowe opracowanie z zakresu Google Marketing Platform. W Ebooku GMP 2.0. poświęcono też szczególną uwagę rozwojowi Google Analytics oraz różnicom pomiędzy wersją Universal a GA4. Materiał przybliża przede wszystkim wiedzę dotyczącą zarówno funkcjonalności platformy jak i efektywność narzędzi Google dla biznesu. Dlaczego warto pobrać materiał i zapoznać się z najbardziej zaawansowana platforma do digital marketingu na świecie?
“Google Marketing Platform pozwala na zintegrowane planowanie, zakup, pomiar oraz optymalizację kampanii z wykorzystaniem algorytmów nauczania maszynowego, zwracając przy tym szczególną uwagę na poszanowanie prywatności użytkowników. Szerokie spektrum możliwości dostępne w narzędziach daje możliwość łączenia oraz aktywacji danych 1P (first party) ze źródeł takich jak CRM, stany magazynowe, czy aplikacje. Dzięki temu kampanie prowadzone z wykorzystaniem Google Marketing Platform pozwalają na lepsze zrozumienie zachowań użytkowników oraz efektywne i precyzyjnie dopasowanie działań marketingowych do odbiorców” – Damian Huba, Head of GMP Partnerships, CEE.
Platforma GMP służy centralizacji jak największej ilości elementów digital marketingu w jednym miejscu. Jest miejsce do raportowania działań z wszystkich kampanii online, adserwer i centrum trackowania kanałów, zarządzania działaniami reklamowymi w wielu wyszukiwarkach, zakupu reklam display, audio i video w modelu programmatic, tworzenia zaawansowanych kreacji, deduplikacji użytkowników czy analizy ich zachowań. Ebook SalesTube opisuje praktyczne zastosowanie wszystkich powyższych funkcji oraz 9 produktów Google Marketing Platform.
W Ebooku GMP 2.0 oprócz merytorycznych opracowań i artykułów ekspertów SalesTube znajdziemy też wypowiedzi przedstawicieli Google: Damiana Huby, Head of GMP Partnerships, CEE oraz Mai Żelazek, Platforms Partner Manager w Google, Szefowej Grupy Programmatic przy IAB Polska i Arbiter w Komisji Etyki Reklamy Elżbiety Kondzioły, dr hab. Tymoteusza Doligalskiego z Zakładu e-Biznesu Szkoły Głównej Handlowa w Warszawie, partnerów i klientów SalesTube.
Autor ebooka, agencja SalesTube, to jeden z pięciu na świecie zdobywców pełnej certyfikacji Google Marketing Platform, jeden z największych Sales Partnerów GMP z największą liczbą certyfikatów na świecie i największą liczbą certyfikowanych trenerów GMP w Europie.
Patronat nad ebookiem objęli: Izba Gospodarki Elektronicznej, magazyn Media & Marketing Polska oraz Wirtualna Polska Media.
Ebook można pobrać za darmo tutaj – Ebook GMP PL.