YouTube podsumowuje najlepiej performujące reklamy w 2022 roku

Lista TOP 10 brandów

W kluczowym zestawieniu znalazły się największe międzynarodowe marki, tj. Amazon, Apple, HBO Max oraz Netflix. Niekwestionowanym numerem 1 okazał się spot Amazon’s Super Bowl, w którym udział wzięli Colin Jost i Scarlett Johansson. Video przedstawia relację pary, w której Alexa (usługa głosowa firmy Amazon) zaczyna czytać w ich myślach. Spot zdecydowanie ujął odbiorców swoim komediowym motywem i oczywiście zablokował usługę, która doskonale zna i odpowiada na potrzeby użytkownika. Według samego YouTube’a “Humor i widoczna niedoskonałość mogą sprawić, że marka zdobywa swoich kolejnych odbiorców” ponieważ ludzie najchętniej identyfikują się z tym, co jest zbliżone do ich codziennej rzeczywistości.

Emocje to skuteczność

Wszystkie spoty były oceniane na podstawie średniego czasu oglądania i utrzymania uwagi odbiorców, tak więc wniosek nasuwa się jeden: reklamy, w których opowiadane są historie, mają największy potencjał na utrzymanie uwagi odbiorców i zostanie w ich świadomości na dłużej.

Źródło: https://www.marketingdive.com/news/YouTube-top-ads-2022-Amazon-Apple-Netflix/637847/