Hotjar x Google Optimize – nowe spojrzenie na doświadczenia behawioralne użytkowników

Google Optimize wprowadził niedawno możliwość bezpośredniego łączenia danych z zewnętrznych narzędzi z eksperymentami Optimize poprzez JavaScript API. Pierwszy skorzystał z tego rozwiązania Hotjar, wiodący dostawca heatmap i nagrań sesji.

Nowe spojrzenie jak użytkownicy doświadczają testów

Do tej pory mogliśmy korzystać z narzędzi Hotjar i Google Optimize osobno. Nagrania Hotjar pokazywały nam rzeczywiste działania podejmowane przez użytkowników podczas przeglądania witryny, rejestrując ruchy myszy, kliknięcia i przewijanie na stronach. Z kolei Google Optimize, poprzez testy, pozwalał nam zbadać, jak poszczególne zmiany w witrynie wpływają na końcową efektywność strony. O ile każde z tych narzędzi już samo w sobie dostarczało ogromną wartość dla właścicieli witryn, to ich połączenie daje nowe spojrzenie na badanie skuteczności eksperymentów z punktu widzenia doświadczeń użytkowników.

Co daje integracja Google Optimize z Hotjar?

Dzięki połączeniu z Google Optimize, Hotjar automatycznie wykrywa, czy odwiedzający stronę bierze udział w eksperymencie Optimize, a następnie dodaje do nagrania adnotacje z ID eksperymentu. Analizując później nagrania sesji możemy filtrować dane po ID oraz wariancie eksperymentu, a tym samym wyodrębnić nagrania dla poszczególnych wariantów. Daje nam to możliwość porównania zachowania użytkowników między poszczególnymi wariantami eksperymentu i zobaczenia, jak użytkownicy wchodzą w interakcje z określonymi elementami strony w zależności od testowanego wariantu. Dzięki temu jesteśmy w stanie wyciągać lepsze wnioski na temat testów, co może znaleźć również przełożenie na przyszłe decyzje dotyczące witryny.

Integracja Google Optimize z Hotjar jest obecnie dostępna wyłącznie w płatnym pakiecie Hotjar Business.

Źródło: https://support.google.com/optimize/answer/10012516?hl=en