Netflix Free – nowa zachęta dla potencjalnych subskrybentów

Netflix pod koniec sierpnia włączył nową, bezpłatną sekcję na swojej stronie. Darmowy Netflix nie wyświetla reklam i ma tylko kilka tytułów. Dostępny jest również w Polsce

Jaki jest cel Netflix Free?

Netflix miał 193 miliony płacących subskrybentów na koniec drugiego kwartału 2020. Bezpłatna wersja próbna może być silnym bodźcem dla nowych subskrybentów. Jest to również odpowiedź na rosnącą konkurencję w transmisji strumieniowej. Ta stała się bardziej intensywna w ciągu ostatniego roku dzięki premierom nowych usług, jak np. Disney +, HBO Max, Apple TV + i Amazon Prime. Warto zauważyć, że Amazon ma również bezpłatną usługę przesyłania strumieniowego o nazwie IMDb TV. Usługa ta jednak oparta jest o wyświetlanie reklam.

Netflix, w przeciwieństwie do innych serwisów, nie posiada standardowych reklam. Do tej pory pojawiały się za to programy z widocznymi markami. Np.  Coca-Cola przywróciła New Coke do najnowszego sezonu „Stranger Things”, a „Bandersnatch” program przygodowy z opcjami wyboru, przedstawił Kellogg’s i Quaker Oats. W  jednym z momentów podejmowania decyzji  widzowie mogli wybrać, jakie płatki zjeść.

Mało prawdopodobne jest, że Netflix zdecyduje się  wyświetlać reklamy zewnętrznych marek, nawet w bezpłatnej wersji. Na pewno będą jednak promowane  inne programy Netflixa. Free Netflix już teraz wyświetla 30-sekundowe pomijalne zwiastuny przed niektórymi bezpłatnymi programami i filmami, ale dotyczą one tylko programów Netflixa.

Wersje próbne

Netflix oferuje 30-dniowe bezpłatne wersje próbne, które otwierają cały katalog transmisji strumieniowych dla osób, które się zarejestrują. Po 30 dniach plany kosztują od 34 do 52 zł miesięcznie. Nowa, bezpłatna wersja jest inna, ponieważ nie wymaga rejestracji ani logowania. Pokazy są po prostu przesyłane strumieniowo dla widza za pomocą jednego kliknięcia.

Jak dotąd liczba dostępnych programów jest ograniczona, a w przyszłości programy będą się zmieniać. Chociażby dlatego nowa oferta może być interesująca dla wielu odbiorców. Jest duża szansa, że po obejrzeniu darmowych programów zdecydują się na wykupienie subskrypcji.

Źródło: https://adage.com/article/digital/netflix-teases-potential-subscribers-taste-popular-shows-free/2277331