W zeszłym miesiącu (14.10) Google ogłosiło wdrażanie nieskończonego przewijania stron wyników wyszukiwania na urządzeniach mobilnych. Już niedługo, gdy dojedzie się do dołu strony w telefonie, następny zestaw wyników zostanie automatycznie załadowany, bez konieczności wybierania następnej strony.
Co się zmienia?
Przy nieskończonym przewijaniu, Google zmienia liczbę reklam tekstowych, które mogą być wyświetlane między górą, a dołem stron. Oznacza to, że mniej reklam tekstowych będzie wyświetlać się na dole urządzenia. Aktualnie mogą być one wyświetlane na drugiej stronie i dalej.
Co pozostaje bez zmian?
Reklamy nadal będą wyświetlane wiele razy dla jednego zapytania. Wyświetlanie reklam produktowych i lokalnych również pozostanie bez zmian.
Jaki to może mieć wpływ na reklamę?
Reklamodawcy mogą uzyskać więcej wyświetleń na urządzeniach mobilnych i niższy CTR w wyszukiwarce, reklamach produktowych i lokalnych. Google podaje, że ta zmiana nie powinna mieć wpływu na kliknięcia, konwersje, śr. CPC i śr. CPA.
Zalecamym, aby po wdrożeniu tej zmiany w j. polskim (aktualnie jest to w interfejsie en-us), zwrócić uwagę na wspomniane powyżej współczynniki.
Źródło: https://blog.google/products/search/continuous-scrolling-mobile/