Przewodnik po influencer marketingu


Influencer marketing ciągle nowym zjawiskiem?

Pomimo rosnącej z roku na rok popularności influencer marketingu i  poszerzającej się roli influencerów, nie tylko w świecie reklamy, branża nie posiadała odpowiednich regulacji. Dlatego na początku 2021 roku IAB powołało grupę roboczą, zrzeszającą przedstawicieli agencji, zajmujących się influencer marketingiem, domów mediowych, agencji reklamowych, agencji PR oraz pozostałych firm współpracujących z influencerami. Należy do niej także Klaudia Jamróz – Influencer Marketing Manager w Labcon. Celem działalności grupy jest edukacja i samoregulacja rynku.

Pierwsza tego typu publikacja na polskim rynku. 

Wraz z rozpoczęciem działalności, grupa robocza przystąpiła do tworzenia zbioru dobrych praktyk, który jest dokumentem wyjaśniającym od podstaw meandry branży. Dowiemy się z niego nie tylko kim jest influencer, jakie są jego powiązania z marketingu, ale również jak zaplanować odpowiednio kampanię oraz jak ją oznaczać, aby było to zgodne ze standardami rynkowymi. 

Przewodnik można pobrać tutaj, do czego gorąco zachęcamy: https://www.iab.org.pl/aktualnosci/przewodnik-po-influencer-marketingu-pobierz-najnowsza-publikacje-grupy-roboczej-iab-polska/

Źródło: https://www.iab.org.pl/aktualnosci/przewodnik-po-influencer-marketingu-pobierz-najnowsza-publikacje-grupy-roboczej-iab-polska/