Nowoczesne CMS-Y. Jak usprawnić zarządzanie treścią w e-commerce

Nowoczesna architektura CMS, oparta na modułach i API, zapewnia elastyczność i skalowalność platform, niezbędną do tworzenia rozwiniętych stron, sklepów i aplikacji, które odpowiadają na potrzeby współczesnych wymagających klientów. Jednocześnie są łatwe w efektywnym zarządzaniu treściami i przyjazne w codziennym użytkowaniu dla właścicieli sklepów i platform E-commerce. W najnowszym wydaniu magazynu E-commerce w Praktyce można przeczytać artykuł „Nowoczesne CMSy, czyli jak usprawnić zarządzanie treścią w e-commerce” autorstwa Łukasza Białonoga, E-commerce Managing Partnera w Salestube powered by hmmh, który jest przewodnikiem po zagadnieniu.

Zalety korzystania z nowoczesnych CMS

Jedną z najważniejszych korzyści nowoczesnych systemów CMS jest to, że wiele użytkowników może jednocześnie zarządzać daną treścią. Administratorzy mogą przydzielać uprawnienia różnym osobom, co umożliwia pracę nad osobnymi obszarami w zależności od odpowiedzialności. Nowoczesne systemy CMS są też zoptymalizowane pod kątem SEO, oraz dostosowują się do rosnącej liczby urządzeń mobilnych.

Dodatkowo nowoczesne systemy CMS łączą się z innymi wyspecjalizowanymi narzędziami i stanowią część ekosystemu w budowie nowoczesnych systemów E-commerce w Composable Commerce (sposób na tworzenie sklepów internetowych z wykorzystaniem różnych narzędzi i usług, które można łączyć w dowolny sposób). Dzięki temu sklepy internetowe mogą korzystać z szerokiego wachlarza funkcji i integracji, takie jak chociażby zarządzanie zamówieniami, systemy płatności, analityka danych i innych.

Nowoczesna architektura CMS zapewnia wiele technicznych korzyści takich jak:

  • Elastyczność i skalowalność – można je dostosować do potrzeb firmy i klientów, a także rozbudowywać lub zmniejszać w zależności od potrzeb.
  • Personalizacja – umożliwiają personalizację treści i doświadczeń użytkowników. Dzięki temu można dotrzeć do nich w bardziej skuteczny sposób i zwiększyć sprzedaż.
  • Łatwa integracja – można łatwo zintegrować z innymi systemami i usługami. Dzięki temu można tworzyć bardziej kompleksowe rozwiązania i usprawniać zarządzanie firmą.
  • Wzmocnienie pozycji konkurencyjnej – pomagają firmom wyróżnić się na tle konkurencji. Dzięki nim firmy mogą szybciej reagować na zmiany i rozwijać się w dynamicznej branży.

Przykład prostego, elastycznego i skutecznego systemu CMS

Istnieje wiele dobrych i sprawdzonych systemów CMS, które w odpowiedni sposób podchodzą do zarządzania treścią i na wiele pozwalają użytkownikom. Jednym z nich jest Storyblok.

Storyblok to jeden z wiodących systemów headless CMS dostępnych na rynku. Posiada wiele cech, które czynią go idealnym rozwiązaniem dla firm, które dodatkowo chcą wdrożyć koncepcję Composable Commerce – łączy ona w sobie cechy headless (podejście do tworzenia stron internetowych, gdzie frontend jest oddzielony od backendu) i decoupled (podejście do tworzenia stron internetowych, w którym frontend i backend są oddzielone, ale nadal mogą ze sobą współpracować, oferując większą elastyczność niż tradycyjne podejścia) CMS. Jego zalety to:

  • Prostota w użyciu, organizacji, projektowaniu i dostosowywaniu treścu, dzięki czemu możemy tworzyć doskonały kontent w wielu kanałach i na różnych platformach.
  • Elastyczność poprzezdziałanie na zasadzie headless CMS, co oznacza, że można go zintegrować z dowolnym frameworkiem i technologiami, takimi jak Angular, React czy Vue.js.
  • Oszczędność czasu dzięki prostej i intuicyjnej konfiguracji projektu, która zajmuje znacznie mniej czasu niż w przypadku innych systemów.
  • Personalizacja poprzez możliwość tworzenie spersonalizowanych doświadczeń zakupowych dla użytkowników.
  • Niezależność, ponieważ po zakończeniu procesu onboardingu i przekazaniu projektu, klienci mogą samodzielnie zarządzać treścią.
  • Kompatybilność i integracje z każdym frameworkiem (zestawem narzędzi i bibliotek, które ułatwiają programistom tworzenie aplikacji internetowych). Oprócz poradników posiada wbudowane integracje dla handlu elektronicznego, lokalizacji, wdrażania i hostingu, zarządzania zasobami cyfrowymi i wielu innych. Oferuje także aplikacje pod SEO, planowania publikacji treści, tłumaczeń, zatwierdzeń tekstów itp.
  • Wizualny edytor treści w czasie rzeczywistym pozwalający podglądać na żywo bieżącą stronę, nad którą się pracuje. Ta funkcja oszczędza sporo czasu i eliminuje ilość popełnianych błędów.
  • Kontrola i adaptacja, dzięki funkcji wielu przepływów pracy umożliwia rozdzielanie zadań, ustawianie różnych statusów zadań, zatwierdzanie i komentowanie treści, sprawdzenie historii zmian i zarządzanie publikacjami.

Więcej wiedzy o najnowszych CMSach można przeczytać w artykule „Nowoczesne CMSy, czyli jak usprawnić zarządzanie treścią w e-commerce” autorstwa Łukasza Białonoga, E-commerce Managing Partnera w Salestube powered by hmmh dostępnym w najnowszym wydaniu magazynu E-commerce w praktyce.