Meta uruchamia Centrum sukcesu dla reklamodawców

Nowa platforma edukacyjna Mety

,,Centrum sukcesu dla reklamodawców” to nowa platforma edukacyjna Mety mająca na celu pomóc reklamodawcom i marketerom w optymalizacji skuteczności reklam na Facebooku i Instagramie. 

Na platformie edukacyjnej znaleźć można najlepsze praktyki Mety dotyczące reklam, strategie reklamowe, informacje jak działają aukcje reklamowe, jak określić cel reklamy, liczebność grupy czy potrzebny budżet tak, by uzyskać pożądane wyniki.

Większość informacji zawartych na platformie nie jest nowa, jednak posortowana w taki sposób, by z łatwością dotrzeć do potrzebnych informacji.  Centrum sukcesu dla reklamodawców uruchomiono 2 sierpnia. 

Czy to odpowiedź na spadek przychodów Mety ze sprzedaży reklam?

Jak przedstawia raport Meta za Q2 2022 roku opublikowany pod koniec lipca firma odniosła spadek liczby aktywnych użytkowników oraz przychodów ze sprzedaży reklam w tym okresie. Przyczyn danego zjawiska upatruje się w aktualizacji Apple ATT (App Tracking Transparency) i wojnie na Ukrainie.  

Przypuszczać można, że nowa platforma edukacyjna Mety to odpowiedź na spadek przychodów w Q2. Dzięki platformie marketerzy zwiększą swoje działania reklamowe, bo zobaczą lepsze wyniki. I w rezultacie nastąpi wzrost wydatków na reklamę. 

Źródło