Facebook stawia na bezpieczne zakupy w okresie świątecznym

Do końca grudnia potrwa kampania „Shop Safe, Shop Smart” („Kupuj bezpiecznie, kupuj mądrze”), w której mediowy gigant będzie przestrzegał użytkowników przed zagrożeniami, jakie mogą dotyczyć zakupów online.
W ramach współpracy z organizacją Better Business Bureau (BBB), działającej na rzecz eliminacji nieuczciwych działań biznesowych, serwis chce zachęcić reklamodawców do podejmowania etycznych postaw. To kolejny ważny krok Facebook’a na rynku e-commerce.

„Kupuj bezpiecznie, kupuj mądrze”

W ramach kampanii w przestrzeni Facebook’a pojawiać się będą cotygodniowe zestawy wskazówek wyjaśniających, w jaki sposób wykrywać i zgłaszać oszustwa online. Treści te będą także zamieszczane na stronie partnerskiej organizacji – www.bbb.org/shopsafe. Poprzez te działania promowane mają być firmy uznawane w raportach BBB za wiarygodne. Odnosi się to szczególnie do małych przedsiębiorstw, które dotknięte skutkami pandemii przenoszą swoją działalność do sieci.

Kampania to tylko początek

Działania Facebook’a w tym zakresie nie kończą się na samej akcji. Na skutek współpracy z BBB Facebook staje się także członkiem-założycielem BBB Corporate Trust Council – organizacji, która skupia firmy zaangażowane w rozwiązywanie istotnych problemów na linii konsument-przedsiębiorstwo. Ten aspekt Facebook chce również przełożyć na reklamodawców. Dzięki partnerstwie z National Advertising Division (NAD) serwis będzie mógł sprawniej reagować na spory dotyczące reklam, które naruszają jego zasady oraz rozstrzygać je prawnie. W dalszej perspektywie ma przełożyć się to na promowanie dobrych praktyk w całej branży reklamy internetowej.

Źródło: https://www.facebook.com/business/news/helping-people-shop-safely-this-holiday-season/#