Gemini w Google Ads

Źródło graficzne: Freepik.com

Search Ads zasilane Generative AI

Generative AI pomoże reklamodawcom w sprawniejszym tworzeniu kampanii i zwiększeniu efektywności reklam wraz z ewolucją sieci wyszukiwania w bardziej wizualną formę. Model Gemini, w formie wbudowanego czatu, to nowy etap w historii. Reklamy są zasilane AI i nowym trybem konwersacyjnym.

Funkcja trybu konwersacyjnego jest oparta na czacie, który działa na modelu Gemini i pozwala na szybsze tworzenie kampanii, optymalizacji tekstów i komponentów. 

Najważniejsze funkcje w kampaniach Search:
• tworzenie nowych nagłówków i tekstów reklam w wyszukiwarce,
• generowanie trafnych słów kluczowych,
• proponowanie obrazów dopasowanych do kampanii,
• proponowanie linków do podstron.

Jak zacząć używać Gemini w Google Ads?
Obecnie testy prowadzone są w wersji Beta na kontach reklamodawców w USA i Wielkiej Brytanii. W perspektywie miesięcy funkcja będzie dostępna dla wszystkich anglojęzycznych kont. Pomimo że rozwiązanie nie jest dostępne jeszcze w Polsce, w należącej do Group One spółce Salestube Gemini Ads testowane są na Kliencie z USA.

Aby zacząć używać Generative AI w Search, wystarczy tylko adres URL. Na tej podstawie Generative AI tworzy zoptymalizowane kampanie, a generowanie obrazów oparte jest o grafiki znajdujące się na stronie docelowej. Wygenerowane obrazy są oznaczone niewidocznym watermarkiem SynthID, aby rozróżnić materiały stworzone przez AI. Zanim kampania wystartuje, reklamodawca dokonuje wyboru, które  z wygenerowanych elementów mają znaleźć się w kampanii. 

Jak mierzyć efekty? Sposobem na mierzenie efektów reklam tworzonych z Generative AI jest śledzenie Skuteczności reklam, które śledzi trafność, różnorodność oraz jakość. Wykorzystując Gemini w tworzeniu reklam, można zauważyć więcej wysokojakościowych reklam z oceną „Dobra” i „Doskonała”, co przekłada się na efektywność kampanii.

Źródło: https://blog.google/products/ads-commerce/put-google-ai-to-work-with-search-ads/