Threads rozpoczął działanie w Unii Europejskiej

Źródło graficzne: Freepik.com

Threads to aplikacja, której głównym celem jest publikowanie i prowadzenie interakcji z krótkimi postami tekstowymi. 

W Stanach Zjednoczonych aplikacja swoją premierę miała w lipcu 2023 roku. W ciągu pięciu dni od debiutu przyciągnęła ponad 100 milionów użytkowników. Krótko po tym, ich liczba znacznie spadła. W Polsce Threads swoją premierę miało dopiero 14 grudnia 2023, co było związane z koniecznością dostosowania aplikacji do unijnych regulacji dotyczących prywatności danych użytkowników.

Jak założyć konto na Threads?

Konto na Threads można założyć przez posiadane konto na Instagramie lub Facebooku. Serwis można przeglądać również bez konieczności rejestracji. Trzeba jednak liczyć się wtedy z brakiem możliwości jakiejkolwiek interakcji, publikowania postów, reagowania na nie.

Threads podobny do X?

Threads podobnie jak platforma X oprócz publikacji postów pozwala udostępniać pliki, linki, obserwować profile innych osób. Jest też dostępny algorytm prezentujący wątki i wyszukiwanie po nazwie użytkownika. Obecnie nie ma możliwości wyszukiwania zaawansowanego np. po hashtagach jak w X. Różnicą między Threads i X jest też ilość znaków w polu postowania: do 500 znaków w Threads oraz do 240 na X. Na Threads publikowane filmy mogą mieć długość maksymalnie 5 minut, a na X są to 2 minut i 20 sekund oraz do 512 MB wielkości. Na Threads jest dostępna funkcja nagrywania wiadomości głosowych, które są automatycznie konwertowane na tekst przez AI, czego nie ma na X.

Czy Threads będzie nowym narzędziem używanym w social media marketingu?

Obiecującą informacją jest fakt, że liczba użytkowników Threads stale rośnie. Zgodnie z szacunkami, aplikacja dzięki pojawieniu się w Europie, ma zyskać około 25,9 miliona nowych aktywnych użytkowników. Threads szybko stało się popularne wśród influencerów i znanych marek. Dostęp do rosnącej bazy użytkowników, szczególnie na rynku amerykańskim, otwiera przed firmami nowe możliwości. 

Aktualnie Threads jest bezpłatny i nie posiada wbudowanego systemu reklamowego podobnego do Facebook Ads czy reklam na Instagramie.

Źródło:
https://two-colours.com/czym-jest-threads-wszystko-co-powinienes-wiedziec/ https://techcrunch.com/2023/12/14/threads-is-finally-available-to-users-in-the-eu/