Amazon dodaje do swojej aplikacji funkcję inspirowaną TikTokiem

Amazon uruchamia Inspire

8 grudnia firma Amazon ogłosiła uruchomienie Inspire, nowej funkcji aplikacji, która umożliwia konsumentom przeglądanie produktów i pomysłów oraz robienie zakupów z treści tworzonych przez influencerów, marki i innych klientów.
Uruchomienie tej funkcji ma kilka celów. Najważniejsze z nich to:
– Zapewnienie klientom nowego sposobu odkrywania pomysłów i eksplorowania produktów.
– Odwrócenie uwagi konsumentów od aplikacji, takich jak TikTok, w których marki mogą bezpośrednio sprzedawać konsumentom, aby zamiast tego zwiększyć sprzedaż na Amazon.com.

Amazon Inspire – jak to działa?

Aby rozpocząć, klienci muszą otworzyć aplikację Amazon i kliknąć w  ikonę „żarówki” na dolnym pasku nawigacyjnym. Następnie są proszeni o wybranie spośród ponad 20 zainteresowań, takich jak makijaż, zwierzęta domowe, gry itd., aby spersonalizować swój kanał.
Inspire posiada przewijany format, kupujący mogą oglądać ciągłe filmy i zdjęcia, aby zobaczyć, co ich interesuje. Klikając w treści klienci będą mogli zobaczyć szczegóły produktu, w tym średnią liczbę gwiazdek i recenzje, opcje kolorów i stylów oraz cenę, a następnie dodać produkt do koszyka.
Istnieje możliwość dawania polubień, zapisywania i udostępniania dalej wyświetlanych rzeczy.

Źródło: https://www.trendhunter.com/trends/amazon-inspire TechCrunch