TRENDY: Marki modowe zaangażowane w less waste

Trend na zaangażowanie marek modowych w walką z ociepleniem klimatu wciąż się rozwija. Coraz więcej firm, również z tzw. high fashion, wprowadza w życie inicjatywy proekologiczne i less waste. 

Maszyny do recyklingu HM

Sieć H&M oferuje klientom szansę na przekształcenia niechcianej odzieży w nowe ulubione ubrania. Jest to już możliwe dzięki nowemu systemowi recyklingu odzieży „Looop”. Maszynę, która rozdrabnia tworzywa i przędzie nowy materiał od 12 października można oglądać w jednym ze sklepów marki w Sztokholmie.  Sieć deklaruje, że do 2030 roku wszystkie ubrania HM będa poddawane recyklingowi. 

Second handy znanych marek

W nieco inną  stronę, bo w otwarcie second handów, idą natomiast takie marki jak Lev’s, Gucci czy Zalando. Słynny producent dżinsow oferuje archiwalne modele w atrakcyjnych cenach na specjalnie przygotowanej do tego stronie internetowej. Gucci deklaruje dodatkowo, że będzie sadzić drzewo za każde ubranie, które otrzymuje nowe życie. Platforma Zalando Pre-Owned ruszyła w Polsce z końcem października.

Według szacunków Głównego Urzędu Statystycznego polski rynek odzieży używanej wart jest od 5 od 6 mld zł rocznie.

Źródło: opracowanie własne